Tuesday, September 29, 2009

เหมืองเพชร

เหมืองเพชร Cullinan Mine, South Africa

http://www.gearthhacks.com/dlfile7350/Cullinan-Mine.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Premier_Mine

เหมืองเพชร Argyle open pit Diamond Mine, Australia
เหมืองนี้ ผลิต 90-95% ของ pink diamond ทั้งหมดของโลก
http://www.mining-technology.com/projects/argyle/
http://www.gearthhacks.com/dlfile4542/Argyle-open-pit-Diamond-Mine,-Australia.htm

เหมืองเพชร Diamond mine, Mirny (Yakutia, Russia)
เส้นผ่าศูนย์กลาง 1200 เมตร ลึก 525 เมตร
http://www.gearthhacks.com/dlfile4117/Diamond-mine,-Mirny-%28Yakutia,-Russia%29.htm


Tuesday, September 22, 2009

CPU Benchmarks website

CPU Benchmarks
เป็นเว็บที่ใช้ง่าย แสดงผลในรูปแบบของกราฟ เปรียบเทียบ CPU ตัวที่เลือก กับตัวอื่นๆ เรียงตามคะแนนเบ็นชมาร์ค
CPU ทั้งหมดถูกแบ่งออกเป็น 3 tiers

Monday, September 21, 2009

Paper Airplane | วิธีพับเครื่องบินกระดาษ 6


เครื่องบินกระดาษ แบบ 6

Paper Airplane | วิธีพับเครื่องบินกระดาษ 5


เครื่องบินกระดาษ แบบ 5

Paper Airplane | วิธีพับเครื่องบินกระดาษ 4


เครื่องบินกระดาษ แบบ 4

Paper Airplane | วิธีพับเครื่องบินกระดาษ 3


เครื่องบินกระดาษ แบบ 3

Paper Airplane | วิธีพับเครื่องบินกระดาษ 2


เครื่องบินกระดาษ แบบ 2

Paper Airplane | วิธีพับเครื่องบินกระดาษ 1


เครื่องบินกระดาษ แบบ 1

Wednesday, September 16, 2009

Facebook and its 300 million users monthly เฟซบุค มีผู้ใช้งาน 300 ล้านคนต่อเดือน

Mark Zuckerberg f8 Keynote
http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/44858000/jpg/_44858483_mission-state-203.jpg
เว็บไซท์เฟซบุค มีผู้ใช้งานถึง 300 ล้านคนต่อเดือน จากทั่วโลก กลายเป็นเว็บไซท์ social networking ที่ใหญ่ที่สุดในโลก และยังเปิดเผยว่า เว็บไซท์สามารถทำกำไรได้ก่อนเวลาที่คาดไว้ในปี 2010

Photo by b_d_solis on Flickr. Some rights reserved.
 
เฟซบุคมีผู้ใช้ใหม่เพิ่มขึ้นถึง 5 ล้านคนต่ออาทิตย์ หรือ 50 ล้านคนในช่วงเวลา 75 วันที่ผ่านมา
ผู้ใช้เว็บเฟซบุคถึง 70% มาจากนอกอเมริกา

The world's largest social networking site just got bigger with the announcement it has 300 million active monthly users from around the globe.

Facebook also revealed that it had started making money ahead of schedule.
The company had not expected to start turning a profit until sometime in 2010.
"This is important to us because it sets Facebook up to be a strong independent service for the long term," said Facebook founder Mark Zuckerberg.
"We are succeeding at building Facebook in a sustainable way. We are just getting started on our goal of connecting everyone.
"We face a lot of fun and important challenges that require rethinking the current systems for enabling information flow across the web," Mr Zuckerberg said in a blog post.

'Milestones'
The news that Facebook had passed these two benchmarks was made at TechCrunch 50 in San Francisco, a conference for start ups.
Facebook hit the 250 million user mark back in July. It is estimated that the site is gaining about five million new users a week, or 50 million in the last 75 days.

More than 70% of users are outside the United States
"Passing these milestones to me means we can continue to fund our development and our innovation and be self sustaining as we grow this network," Mike Schroepfer, Facebook's vice-president of engineering, told BBC News.

"We think 300 million is a just a step on the way to get as much of the entire world on the social network communicating with the friends and family and the people they want to communicate with."
"That Facebook is able to continue this growth and build a "cash-flow positive" business is an impressive feat," said Nick O'Neill of AllFacebook.com.

"If the company can cover the cost of scaling to one billion users and still manage to break even, there's no doubt that the company will have a great opportunity to rake in billions," added Mr O'Neill.
Facebook's Mr Schroepfer said the company had worked hard to get more money flowing in than out.

"The growth of the network has certainly helped us go cash-positive and the engineering team has done a lot of innovation on our ad products, as our business is primarily advertising-funded.

"As more and more of the world gets on the network, people and advertisers realise the power of sharing information, whether it's about a movie preview or a car," said Mr Schroepfer.

Look out Twitter, said Ben Parr, who is associate editor at the social media blog Mashable.com.
"If Facebook continues to open up its platform and adopt Twitter's best features, it could spell trouble for the Twitterverse. The world's largest social network is on the warpath," warned Mr Parr

Reblog this post [with Zemanta]

Tuesday, September 15, 2009

More on AMD ATI Technology

AMD technology can upscale DVD quality video to almost 1080p resolutions
Powered by Vision Technology - the 2009 AMD Mainstream Notebook Platform leverages ATI Stream Technology to upscale DVD quality video to near 1080p resolutions!


Demo: ATI Stream Plug-In for Adobe® Premiere® Pro CS4
Watch a short video showing how the recently released ATI Stream plug-in for Adobe® Premiere® Pro CS4 dramatically improves the performance of video encoding by combining the power of AMD Phenom™


Xtreme Conditions
On May 21st AMD filmed world renowned overclocker K|ngp|n, chew* and Gomeler overclocking AMD Phenom II X4 processors on Dragon Technology using some of the most extreme liquid cooling ever seen, Liquid Helium cooling. ...

สุดยอดโอเวอร์คล็อค ใช้ฮีเลี่ยมเหลวเป็นระบบระบายความร้อน

RIP Patrick Swayze

Patrick Swayze, who went from Broadway dancer to Hollywood star in box-office hits like "Dirty Dancing" and "Ghost," died on Sept. 14, 2009 after battling pancreatic cancer for almost two years, U.S. media reports said.



Dirty Dancing and Ghost movie





เว็บ ดีไซน์ design.fr design(dot)fr website

เห็นโฆษณาอยู่บน facebook เลยเข้าไปดู
main category ก็มี

News
Product design
Architecture
Interiors
Furniture
Transportations
Art

เป็นเว็บที่น่าสนใจใช้ได้ทีเดียวสำหรับคนชอบงานออกแบบ
design.fr
นอกจากนี้ยังติดตามคอนเทนต์ได้อีกหลายทาง ผ่าน twitter และ facebook
Design(dot)fr is a place to discover and share web content about design, architecture and decorative art. Join Design(dot)fr for free to vote and publish your own discoveries. Everything here is submitted and voted by people like you.

งาน New Amsterdam Pavilion / UNStudio จาก section Architecture

Friday, September 11, 2009

ผีเสื้อกุ๊กกิ๊ก | Butterflies mating


นี่ล่ะมั๊ง ผี้เสื้อผสมพันธุ์ ฮึ่ย ฮึบ
ต่อหน้าต่อตา ไม่อายกันเลยน้า....

Thursday, September 10, 2009

Badminton court dimension



Futsal pitch size | ขนาดสนามฟุตซอล

JPG
GIF

ขนาดสนามฟุตซอล Futsal field size
minimum 15x25m.
maximum 25x42m.

อ้างอิง http://www.manchesterfutsal.com/what-is-futsal.php
Enhanced by Zemanta

Badminton court size | ขนาดคอร์ทแบดมินตั้น


Badminton court size | ขนาดคอร์ทแบดมินตั้น
13.41x6.10m.

คอร์ทแบด 1 คอร์ท สามารถตั้งโต๊ะปิงปอง (table tennis) เพื่อใช้แข่งได้ 4 โต๊ะ


Reblog this post [with Zemanta]

Saturday, September 5, 2009

ไปฟังเล็คเชอร์ที่ MIT กัน


Image via Wikipedia
เว็บ MIT World มีวิดีโอเล็คเชอร์ให้ดูกันฟรีๆ หลากหลายหัวข้อ แถมเอาไปแปะเว็บ หรือบล็อกของเราก็ได้

แต่ละวิดีโอออกจะมีความยาวซักหน่อย ก็เพราะมันคือเล็คเชอร์ เลือกดูได้ตามความสนใจเลย แต่ถ้าฟังภาษาอังกฤษไม่ค่อยออก คงต้องหาคนมาช่วยฟัง แต่บาง lecture ก็มี slide ประกอบ ช่วยให้เข้าใจได้ในระดับนึง หัวข้อของวิดีโอมีตามข้างล่างเลย

    * Architecture/Planning
    * Arts
    * Biotechnology
    * Defense/Military
    * Economics
    * Education
    * Engineering
    * Environment/Energy
    * Exploration/Travel
    * History
    * Innovation/Invention
    * International Affairs
    * Business/Leadership
    * Media
    * Medicine
    * MIT
    * National Security
    * Public Policy
    * Science
    * Technology

http://mitworld.mit.edu/browse

The City Car | Lecture at MIT museum

The City Car | Lecture at MIT museum
01:10:47 | MIT Video

About the Lecture

William Mitchell and Ryan Chin propose an attractive alternative to the carbon-belching, gas-guzzling autos clogging our thoroughfares, a vision that is as much about transforming cities as about remaking cars. The City Car, a tiny, electric-powered, foldable, stackable vehicle, is their solution to freeing urban centers of paralyzing, polluting traffic, and the nightmare of parking.

Along with a tiny footprint and lack of tailpipe emissions, the City Car comes equipped with an onboard operating system that allows the car to communicate with the rest of the fleet, and omni-directional robot wheels that turn (all the way around) on a dime. Chin enthuses about the car as a “highly personalizable, customizable thing,” whose intelligence will allow it to be ergonomically configured for each driver, and whose exterior may reflect the color or even political preferences of the driver through organic LEDs.

The principle behind the car is shared use – a ride you can grab where and when you need it, especially useful for that last leg of a commute. Mitchell describes stacks of these cars stationed at the most useful points around a city, wherever you need mobility. Swipe a credit card, pick up your ride, and drop it off at your destination. Says Mitchell, “It’s like having valet parking everywhere, except you don’t have a 17-year-old who’s going to drive your car at high speed...”

City Cars “make much more efficient use of urban infrastructure,” says Mitchell. Regular cars sit around 80% of the time, “burning up expensive urban real estate.” More than 500 City Cars could be parked around a city block. On the road, these cars are much friendlier to pedestrians and bicyclists than SUVs. Mitchell envisions far fewer road deaths in a City Car future.

Mitchell believes the City Car could “change the auto business from what it is now, a low margin, commodity product business, to an innovative service business.” Think Google rather than Ford. Shared use vehicles could also drive a “dynamic new energy market, compatible with clean, intermittent energy sources,” charging up when the sun shines and sending unused battery capacity to the grid.

Mitchell demonstrates his grand ambition with images of Florence, Italy. Today, “all the centers of humanism in Florence are actually parking lots.” With rows of City Cars in underground lots, “we give the piazzas back to the people.” Theory has shifted into practice, as City Car-like scooters head for Milan and to Taipei, where they will be stationed at convenience stores that dot the city.

Some challenges stand in the way of shared use vehicles taking our cities by storm: Regulations and politics must align to support this complement to public transportation; and consumers in large numbers must be persuaded to give up private car ownership. “What I want is a clean, perfectly maintained vehicle at my disposal when I need it, perfectly reliable, preheated, pre-cooled when I get into it,” says Mitchell. “Why on earth would you want to own a motor car?”




Reblog this post [with Zemanta]

Macross Variable Fighters

https://youtu.be/ZByNgWBYhUY